Suorituskykyvalmennus

Suorituskykyvalmennus on urheilijoille ja tavoitteellisille harjoittelijoille tarkoitettua urheiluvalmennusta, jossa kehitetään fyysisiä ominaisuuksia. Valmennuksessani on voimalajien urheilijoiden lisäksi kamppailu-urheilijoita, kestävyysurheilijoita, sekalajien (pallopelit) urheilijoita sekä ihmisiä, jotka pyrkivät tarkoin määriteltyihin tavoitteisiin, kuten esimerkiksi armeijan erikoisyksikön, pelastusopiston ja poliisikoulun kuntotestien läpäisyyn.

Suorituskykyvalmennus noudattaa yleensä seuraavaa kaavaa:

  • Yhteys valmentajaan, alkutiedot
  • Valmentaja perehtyy tavoitteen kuormitusfysiologisiin vaatimuksiin
  • Alkutestaus, jos tarpeen
  • Harjoittelun kausisuunnittelu
  • Harjoittelun päivittäisohjelmointi

Suurin osa valmennettavistani harjoittelee itsenäisesti, mutta olen mielelläni tiiviissä yhteydessä sähköisesti harjoittelun etenemisestä. Harjoittelua ohjelmoidaan kännykkäsovellukseen, jonka kautta myös kommunikointi ja esim. videoiden lähetys onnistuvat. Valmennustapaamisia on pääsääntöisesti 2-4 kertaa vuodessa, ja välitestejä tarpeen mukaan. Kokeneimpien harjoittelijoiden kanssa myös täysi etävalmennus onnistuu.

Suorituskykyvalmennus maksaa 145€/kk. Minimiaika valmennukselle on kolme kuukautta. Harjoittelua seurataan viikkotasolla ja mahdollisiin muutoksiin reagoidaan välittömästi. Harjoittelua ja tapaamisia on mahdollista toteuttaa missäpäin Suomea tahansa – oma salimme Optimal Performance Center sijaitsee Lahdessa.

Kenelle valmennus sopii?

Tavoitteellinen valmennus ei ole vain urheilijoita varten, eikä taustalla tarvitse olla kilpailullista ajatusta. Erityisesti voimaharjoittelu on harrastus, joka opettaa ja vaatii pitkäjänteisyyttä ja kykyä asettaa tavoitteita – se on myös erittäin turvallinen harjoitusmuoto henkilöille, jotka haluavat pysyä hyvässä kunnossa vähäisellä fyysisen loukkaantumisen riskillä. Pääosin sähköisellä alustalla tapahtuva valmennus sopii sinulle hyvin, jos seuraavat edellytykset täyttyvät:

  • Jonkin verran aiempaa harjoitustaustaa ja kyky motivoida itsensä liikkeelle 2-5 kertaa viikossa
  • Halu kehittyä voima- ja/tai kestävyysharjoittelussa tai nopeutta vaativissa suorituksissa
  • Luottamus valmennusprosessiin ja säännölliseen, nousujohteiseen harjoitteluun
  • Kiinnostus harjoittelun laadun kehittämiseen esim. satunnaisesti kuvaamalla liikkeitä ja pitämällä harjoituspäiväkirjaa

Voit aina olla yhteydessä alla olevan lomakkeen kautta, ja mietitään yhdessä sopiva lähestymistapa valmennukseen.